De 4bMarketing methode

Jouw route naar groei

Een doel zonder plan blijft een wens. Met mijn 4bMarketing-methode zetten we jouw marketingambities om in concrete resultaten.

Behoefte, Belofte, Bewijs, Bouwen & Borgen

Stap 1: Behoefte

Eerst brengen we jouw situatie scherp in beeld. We kijken naar je huidige positie in de markt, analyseren je concurrenten en bepalen wie je ideale klant is. Wat zijn de behoeften van je klanten? Van je medewerkers? Waar liggen kansen in de markt? In een intensieve sessie zetten we samen alles op een rij. Door dit grondige onderzoek ontstaat een helder beeld van wat nodig is voor groei.

Resultaat: Rapport met concrete aanbevelingen

Stap 2: Belofte

Nu bepalen we waar jouw bedrijf voor staat en waarin je je onderscheidt. Met behulp van een archetype-analyse krijgen we een scherp beeld van jouw unieke positie. We ontwikkelen een krachtige merkbelofte die past bij je bedrijfsdoelstellingen. Deze leggen we vast in een praktisch brandbook met richtlijnen voor fotografie, tone-of-voice en visuele identiteit. Zo zorgen we voor een consistente merkbeleving.

Resultaat: Strategie met je missie, visie en merkrichtlijnen in een helder brandbook

4bMarketing - Gea Barth

Stap 3: Bewijs

De strategie staat, nu maken we een concreet actieplan. Welke kanalen gaan we inzetten? Van website en LinkedIn tot contentmarketing – we bepalen de juiste mix voor jouw doelen. We zetten de route uit en beginnen met de eerste operationele verbeteringen. Samen stellen we een heldere planning op met concrete mijlpalen.

Resultaat: Praktisch marketingplan met concrete acties

Stap 4: Bouwen & Borgen

Nu gaan we aan de slag. We zorgen dat je marketingbasis op orde is: van contentbibliotheek en huisstijl tot een professionele website die vertrouwen wekt. Indien nodig starten we met nieuwe fotografie die jouw merkbelofte versterkt. We voeren projecten uit en zorgen dat je team is toegerust om zelfstandig verder te gaan. Ook zorgen we voor de technische basis, zoals een goede hosting en de juiste analysemogelijkheden om resultaten te meten.

Resultaat: Professionele marketingbasis en goed opgeleide medewerkers